Uus kodumaised autode valmistamise jõud "Weixiaoli" arendab aktiivselt iseennast arendatud intelligentseid sõidukid.Hiljuti teatati, et NIO ise välja töötatud intelligentse sõidukiibi "Shenji NX9031" on välja lüüa ja siseringid paljastasid, et "seda praegu testitakse".Plaani kohaselt paigaldatakse Shenji 9031 kõigepealt NIO lipulaeva sedaan ET9 2025. aasta esimeses kvartalis.
Lisaks süttis Baidu "Apollo Go" hiljuti autojuhtideta veebisaitidel majutavat autot ja selle taga asuv AI -kiip Kunluni kiip on kuulujutud, et seda valmistab Samsungi asemel kõige arenenum valukoda.
Tööstusharu siseringid on paljastanud, et nutikate sõidukiipide tootmine hõlmab mitmeid võtmeetappe, näiteks kiibide kujundamine, füüsilise kihi kujundamine, valmistamise valmistamine, kiibi valmistamine, testimine ja valideerimine.Pärast kiibi koostamist peab see läbima ka testimise ja kontrollimise, mis on tohutu töökoormus.Seetõttu tugineb see lisaks autotehase meeskonnale ka ASIC -i ja vahvlite koostööd.
Võttes Tesla FSD -kiibi näitena, viidi esimene kiibide komplekt lõpule 2017. aasta lõpus, kuid alles 2019. aasta märtsil hakati seda paigaldama, mille jooksul see läbib mitu modifikatsiooni ja testid.Lisaks kasutab Baidu Apollo GO hiljuti iseenda arendatud AI-kiibi teise põlvkonna Kunluni südamikku, mida on samuti aastaid kontrollitud ja muudetud.
Kunluni kiipide kaks esimest põlvkonda ehitati Samsungi vahvli valukoda, mida toodeti vastavalt 14 ja 7 nm;Seaduslik esindaja paljastas siiski, et järgmine 5-nanomeetriline kiibid toodetakse kõige tehnoloogiliselt kõige arenenumate vahvlite valukodade tootjate abiga.Ideaalse auto ADAS -kiibi haldab Shixin KY ja toodetakse N5A täiustatud protsessi abil.
Aruandes öeldakse, et iseenda arendatud intelligentsete sõidukiipide keskmised arengukulud on äärmiselt kõrged.Võttes näiteks 7NM Kunluni kiibi, ulatusid arengukulud 297 miljoni USA dollarini (2,16 miljardit jüaani).5NM ideaalse ADAS, üldkruiisi ja Nio Shenji NX9031 arenduskulud jõudsid 540 miljoni USA dollarini (3,928 miljardit jüaani).
Varasemate aruannete kohaselt kiirendab Xiaopeng lisaks NIO -le ka oma intelligentsete sõidukiipide arendamist.Aruannete kohaselt on Xiaopeng Motorsi iseenesest välja töötatud intelligentse sõidukiibi saadetud kiibi tootmiseks ja eeldatakse, et see naaseb augustis.Xiaopeng on kiibimeeskonda ehitanud alates 2020. aastast ja mõned tööstusharu siseringid väidavad, et Xiaopengi intelligentse sõidukiibi kiibitootmise tempo sarnaneb NIO -ga.
Iseehitatud laastude osas on ideaalne paigutuse aeg suhteliselt hilja, kuid samal ajal kasvab ka investeeringud koos kiibiprojekti koodi nimega "Schumacher".Teadlike allikate sõnul lõpetab "Schumacher" aasta jooksul ka tootmise, et saavutada intelligentse sõidu valdkonnas rohkem läbimurdeid.